A projekt egyik elsődleges célja a kistérség ellátórendszerének hiányosságainak ellensúlyozásában való szerepvállalás fejlesztőpedagógus, pszichológus, családi mentor foglalkoztatásával, klubfoglalkozások, táborok szervezésével. Elsődleges célcsoportját a térség hátrányos helyzetű családjainak gyermekei alkotják.
Ujvári Imre elmondta, a projekt 2018-as indulása óta a Tiszafüredi Járás minden településén valósultak meg különböző programok, szolgáltatások, mint például: Gyerekesély Iroda működtetése, prevenciós tevékenységek, táborok és rekreációs foglalkozások vagy klubfoglalkozások különböző témakörökben. Ezek nagy része közvetlenül halmozottan hátrányos gyermekekre irányulnak, de vannak kivételek, mint többek között a családi mentor, pszichológus vagy a szülő-barát tanácsadó kör. Hozzátette, hogy a társulást alkotó települések, a járás települései önerőből ezen hiánypótló szolgáltatásokat nem tudták volna megvalósítani.
A pályázat megvalósítása során közösségi ház működtetése is vállalásként szerepel, melyben 1 fő közösségi ház vezető és 1 fő közösségi munkatárs foglalkoztatása megoldott napi 8 órában. Munkájukat önkéntesek is segítik. Ez jelenleg Tiszaszentimrén, ideiglenes jelleggel működik, annak végleges fizikai kialakítása majd egy másik pályázati konstrukció keretén belül történik meg Tiszafüreden.
A projekt szakmai vezetője, Csesznok Adrienn elmondta, a pályázat benyújtását igényfelmérés előzte meg, mely alapján meg tudták állapítani mely területeken, milyen szakemberekből, szolgáltatásból van hiány. Ezért a pályázatban foglalkoztatnak fejlesztőpedagógust, pszichológust és családi mentort is, továbbá a gyermeknevelésben közreműködő járási szakemberek számára szakmai fórumot is szerveznek.
A szolgáltatások közül kiemelte a szülőknek tartott Baba-Mama klubokat, Szülő Klubot, továbbá lovasprogramokat is szerveznek főleg óvodáskorú gyermekek számára évi 9 alkalommal.
Csesznok Adrienn elmondta, a projektben megalakult a Gyerekesély Iroda és a Gyerekesély Bizottság, melynek tagjai a társadalmi integrációt segítő szolgálatok, intézmények képviselői. Tevékenységét az EFOP-1.4.2-16 Módszertani útmutató alapján végzi. Innovációs és krízishelyzetekre próbálnak reagálni. Ilyen volt például, hogy a hátrányos helyzetű középiskolás fiúnak adtak laptopot, ugyanis a diák egy baleset következtében nem tudta jól használni a jobb kezét, az órai jegyzetelés nehézséggel járt számára.